SEO optimalisatie in 3 simpele stappen
Ook je ranking verbeteren met gratis zoekverkeer naar jouw site? Ontdek in deze 3 eenvoudige stappen hoe dat kan.
1: Data koppelen voor meer inzichten
Wil je precies weten welke specifieke pagina op welke plek in Google staat?
Dan is het handig om de Search console te koppelen aan jouw Analytics, zo weet je precies op welk keyword jouw pagina ranked in Google.
In deze blog heb ik alleen de homepage geanalyseerd. Deze methode kan je natuurlijk op elke andere pagina ook toepassen voor SEO optimalisatie.
2: Data analyse
Je hebt zelf natuurlijk een idee op welke keywords je wilt ranken in Google.
Vanuit je data kan je opmaken of je dat ook is gelukt en of er nog andere keywords staan die ook interessant kunnen zijn.
Ga voor jezelf de volgende dingen na;
- Op welke keywords word ik nu gevonden?
- Komen deze keywords genoeg voor op mijn pagina
(in de titels en tekst)?
3. Optimalisatie van de SEO n.a.v. de data
Naar aanleiding van de data van de homepage die liet zien met welke zoekwoorden mensen op de homepage terechtkomen heb ik tekstuele aanpassingen gemaakt.
Hierdoor is de ranking in Google van de 55e naar de 7e plek gegaan op het focus keyword.
Daarnaast kan je ook nog de SEO plugin van Yoast verder optimaliseren op basis van de key zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden.
4: Conclusie SEO optimalisatie
Als je het bovenste dataplaatje vergelijkt met het onderste valt direct op dat het aantal vertoningen meer dan vervijfvoudigd is op het keyword schuifpui reparatie.
Maar waar het mij vooral om gaat is de positie in Google, die is van 29 naar 7,3 gegaan.
Natuurlijk is er nog veel meer nodig om helemaal bovenaan te staan en is in deze blog puur de nadruk gelegd op de snelle SEO optimalisatie op basis van 1 keyword.
Leg bij SEO optimalisatie de nadruk op relevatie, hoe relevanter jij op jouw onderwerp bent hoe beter je gaat scoren. Dit is niet van de 1 op de andere dag, maar uiteindelijk loont het wel!